Ligt er aan het onthaal van jouw bedrijf nog steeds een blad papier waarop je bezoekers zich moeten registreren? Leuk voor de volgende (nieuwsgierige) gasten, maar niet erg professioneel. Lees hier hoe bezoekersregistratie efficiënter, professioneler en veiliger kan.
Stel, in je bedrijf wordt een COVID-19-besmetting vastgesteld en contact tracing vraagt je wie met wie in contact is gekomen. Van je medewerkers kan je dat vrij gemakkelijk nagaan, maar de bezoekerslijsten van de afgelopen week … zijn zoek! COVID-19 maakt nog maar eens duidelijk: de papieren bezoekersregistratie heeft zijn beste tijd al lang gehad.
De doodsteek had GDPR moeten zijn, dat bedrijven verplicht om zorgvuldiger om te springen met het bewaren en het verwerken van persoonsgegevens. Maar toch ligt aan heel wat onthaaldecks het papieren logboek nog altijd open en bloot, met zicht op de persoonsgegevens van de vorige bezoekers. Interessant om te zien welke firma’s een voet binnen hebben in een bedrijf, dat wel, maar GDPR-proof is het allerminst.
Veel efficiënter, professioneler en veiliger is een digitale bezoekersregistratie. Je bezoekers registreren zich via een tablet en ontvangen meteen een bezoekersbadge en een uniek WiFi-wachtwoord. Na het bezoek meldt je bezoeker zich af.
Een digitale bezoekersregistratie biedt alleen maar voordelen.
Geen geknoei meer met het bijhouden van logboeken, dat gebeurt volledig automatisch en veel overzichtelijker dan op papier. Op die manier versterkt digitale bezoekersregistratie de veiligheid in je bedrijf. Bovendien maak je met een digitale bezoekersregistratie een professionele eerste indruk op je gasten.
Tijd om over te schakelen naar digitale bezoekersregistratie?
Contacteer ons