Je auto gaat jaarlijks op onderhoud bij de garage en je gebit laat je checken bij de tandarts. Wel, een periodiek onderhoud van je IT-omgeving is net zo belangrijk. Door je IT-omgeving preventief te laten controleren door een expert, blijft die gezond en is er minder kans op storingen en defecten. In deze blog ontdek je alles over een periodiek onderhoud.
Veel bedrijven hanteren een reactieve onderhoudsstrategie en contacteren hun IT-partner pas wanneer ze te maken krijgen met defecten of beveiligingsproblemen. De oplossingen zijn dan vaak veel gecompliceerder, tijdsintensiever en duurder. Bijgevolg is je bedrijf soms enkele uren of in het slechtste geval zelfs enkele weken niet operationeel, wat kan leiden tot technische werkloosheid van je medewerkers en imagoschade.
Problemen voorkomen is beter dan genezen. Dat geldt ook voor je IT-omgeving. Een proactieve onderhoudsstrategie is dan ook absoluut de beste strategie. Regelmatig onderhoud en monitoring voorkomt storingen en vermindert onverwachte hoge kosten. En er zijn nog voordelen:
Preventief onderhoud is een investering voor je bedrijf, maar het zorgt er wel voor dat je op lange termijn heel wat geld kan besparen en als bedrijf kan groeien.
Door je IT-infrastructuur regelmatig te laten controleren en bijwerken, kan je bedrijf dus efficiënter en veiliger gebruikmaken van zijn IT-omgeving. Tijdens zo’n controle zorgt je IT-partner voor:
Op deze manier pakken we mogelijke problemen aan nog voordat ze een negatief effect op je bedrijf hebben.
Wil jij je IT-omgeving periodiek laten controleren en onderhouden? Neem dan contact met ons op om een afspraak in te plannen.